Sanne & Sevilla

Een blog die beschrijft hoe ik (Sanne) de Pura Raza Espagnola merrie Sevilla (alias Pluis) opleid volgens de akademische rijstijl. We beginnen bij nul en wie weet waar we eindigen: "de weg is belangrijker dan het doel".

Monday, April 26, 2010

Even wat vrije dagen voor Seviltje
De afgelopen dagen hebben we een hoop bijgeleerd. Ik ben veel meer gaan rijden en sevilla gaat heel goed aan de kant voor mijn bovenbeen en maakt zich mooi hol voor mijn kuit (in plaats van harder). Dat deze reacties is precies en goed doorkomen is echt nieuw voor mij. Zoals altijd als Sevilla iets nieuws kent is ze ook meteen erg enthousiast! Dus bij het minste of geringste reageert ze op de nieuwe hulp. Ik had zaterdag en zondag zin om wat te draven en galopperen, maar door het hoge tempo en de alertheid van sevilla kwamen mijn hulpen zo hard binnen dat ik er af en toe bijna naast stond. Door de nieuwe ontwikkelingen heeft ze het een beetje zwaar de laatste dagen. Aan het einde van elke training moet ze tandenknarsen. Dus heb ik besloten haar 3 dagen vrij te geven. Ik ga lekker met haar wandelen langs de weg of even wat spelen in de bak, want ze wil wel graag iedere dag wat Sanne-time. Maar even geen rijden of belasting op de volte. Dat kan nu prima, want de paardjes staan weer lekker op de weide. Als ik straks weer ga beginnen ga ik een timer op 30 minuten zetten zodat ik er niet te lang op kan blijven zitten en ga ik nog maar een trainingsvorm per dag doen. Nu begin ik vaak op de grond en ga dan pas rijden.
Zaterdag mocht ik ook nog voor publiek freestylen, want het was open dag. Sevilla vond het publiek wel spannend en was dus erg alert. Na afloop kreeg ik een bewonderend compliment dat mijn communicatie zo nihil is. Vond ik interssant om te horen, want hoewel mijn bewegingen niet groot zijn, is de overtuigingskracht vanuit mijn gevoel enorm groot en dus voelt het niet als kleine hulpen. Maar ik begrijp wel dat je bij mij maar weinig beweging "ziet". Ik wil eigenlijk dit jaar me ook nog wat verder ontwikkelen met het grondwerk. Eens kijken of ik wat in kan plannen?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home