Sanne & Sevilla

Een blog die beschrijft hoe ik (Sanne) de Pura Raza Espagnola merrie Sevilla (alias Pluis) opleid volgens de akademische rijstijl. We beginnen bij nul en wie weet waar we eindigen: "de weg is belangrijker dan het doel".

Thursday, April 15, 2010






We rijden!






De laatste periode hadden we weinig gereden. We hebben vooral aan de hand getraind om sevilla sterker te maken en dat heeft er toe geleid dat ze erg netjes op twee sporen loopt in de buiging en dat de binnenheup goed naar voren komt. Een hele vooruitgang dus. Nu de ergste kou weer voorbij is en ik een sterk paard heb is het tijd geworden om eens aan mijn rijkunst te gaan werken. Want omdat ik een drukken baan heb heb ik alleen tijd om Sevilla te trainen en is er van rijden dus maar weinig terecht gekomen het afgelopen half jaar. Dat is wel weer even frustrerend, want je wordt je bewust van zoveel irritante trekjes van jezelf op je paard. Je moet weer helemaal opnieuw beginnen. Na een paar pittige lesjes heb ik nu een mooi boodschappenlijstje aan puntjes waar ik op wil letten:
1) onderlijf ontspannen en in mijn paard laten zakken. Zodat we elkaar goed aanvoelen en de rug kunnen loslaten
2) binnenbeen als een pilaar op de grond zetten (recht omlaag) zodat sevilla eromheen kan buigen.
3) bovenlijf los en uitrekken om ruimte te maken voor rotatie van mijn bovenlijf.
4) Sleutelbenen openen en armen laten zakken.
5) Lichte aanleuning op beide teugels en knijpen met hand, hand laten waar hij is en ellebogen en duimen naar buiten openen.
6) ruimte geven in de teugel in het ritme van de voorbenen.
7) arrogante hoofdhouding
8) bovenlichaam op de volte naar binnen draaien.

Ik heb natuurliijk geen perfecte foto. Want ik kan dit nog nieta llemaal tegelijk. Maar ik heb wel een foto waarop je ziet dat ik het probeer:













0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home