Sanne & Sevilla

Een blog die beschrijft hoe ik (Sanne) de Pura Raza Espagnola merrie Sevilla (alias Pluis) opleid volgens de akademische rijstijl. We beginnen bij nul en wie weet waar we eindigen: "de weg is belangrijker dan het doel".

Sunday, March 22, 2009

Sevilla, 6 jaar! Hoera!

Afgelopen vrijdag tijdens de cursus akademische rijstijl.

Vandaag is Sevilla jarig. Ze is 6 jaar geworden en dat betekent dat ze eindelijk uit de luiers is! Vanaf vandaag zal ze zich gedragen als een volwassen merrie en geen gekkigheid meer uithalen. Nou ik denk het niet hoor! Afgelopen week had ze behoorlijk de lente in haar bol. Maar vandaag gedroeg ze zich in ieder geval weer voorbeeldig. Dus wie weet misschien is ze nu echt groot.... Het werken aan de hand ging erg goed tijdens de cursus. Er is een hoop gaande. Maar vandaag had ik aan het einde van de training het gevoel, dat ze echt een veel verder is dan een week of twee geleden. Maar ze was ook erg moe, omdat de bak zwaar was. Dus de komende dagen ga ik lekker met haar spelen en er even niet op zitten. Dan kan ze de boel weer even verwerken.

Werken aan de hand tijdens de cursus afgelopen vrijdag

Een jarige Sevilla in galop aan de longe. Zo kun je mooi zien hoe ze zich gaat ontwikkelen, mooi vol en compact.

4 Comments:

  • At 9:34 AM , Anonymous Anonymous said...

    gefeliciteerd peerd!m en t

     
  • At 1:45 AM , Anonymous Janneke de Bruijn said...

    Hey Sanne,

    mooi paard zeg!

    Groetjes Janneke (je nichtje)

     
  • At 1:39 PM , Anonymous Eelke said...

    Hoe oud worden paarden normaal ongeveer?

     
  • At 3:16 AM , Blogger Sanne said...

    Hoi Eelke,

    Paarden kunnen wel 30 jaar oud worden. Helaas worden paarden die in de wedstrijdsport lopen gemiddled maar 7 jaar oud, omdat ze vaak te snel en te zwaar belast worden en dan gauw zijn versleten. Maar Sevilla krijgt rustig de tijd, dus met een beetje geluk heb ik nog een dikke 20 jaar paardengeluk voor me! Dan ben ik 50~!

    doei Sanne

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home