Sanne & Sevilla

Een blog die beschrijft hoe ik (Sanne) de Pura Raza Espagnola merrie Sevilla (alias Pluis) opleid volgens de akademische rijstijl. We beginnen bij nul en wie weet waar we eindigen: "de weg is belangrijker dan het doel".

Monday, October 18, 2010

Voorwaarts neerwaarts
Vorige week schreef ik over mijn trainingsweekend bij Florien. Nu een week later ben ik verbaasd hoeveel er veranderd is in de houding van sevilla en hoe dat van de een op de andere dag heeft kunnen veranderen. Vorige week zondag hebben we sevilla redelijk streng gevraagd na te geven. Het kwartje viel. Maandag moest ik nog duidelijk mijn hand laag plaatsen en steeds weer vragen. Maar dinsdag konden mijn handen alweer omhoog en kon ik beginnen te focussen op mijn andere aandachtspuntjes, binnenhand stil en handen even hoog en kon ik met een voorwaarts neerwaartse tendens afwenden, maar liepen we nog wel te slingeren. Woensdag vrij en donderdag gefreestyld ter herstel. Vrijdag en zaterdag kon ik al een slangevolte rijden en was ze lekker voorwaarts en heb ik een rondje linksom en een rondje rechtsom gedraafd. Zondag reed ik schouder binnenwaarts met een voorwaarts neerwaartse tendens en ging het omstellen bij het van hand veranderen en gebroken lijnen rijden erg vloeiend. Aan het einde van de training liep ze supermooi laag in de aanleuning te strechten, ik rechtop aan een lange teugel en ze kwam niet ophoog met haar hoofd. De trainingen zijn erg kort om Sevilla te sparen en dat is voor mij ook wel weer eens lekker. Ben ik op tijd thuis. Vandaag ga ik lekker freestylen om weer te laten herstellen. Deze week richting binnenhoefslag, volte en misschien meer zijgangen en in ieder geval houding. En natuurlijk lekker verder stretchen

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home